سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی دانش آموزان اتباع در خراسان رضوی | بیشترین آمار مربوط به منطقه تبادکان است

  • کد خبر: ۱۸۵۵۴۱
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
افزایش ۳۰ درصدی دانش آموزان اتباع در خراسان رضوی | بیشترین آمار مربوط به منطقه تبادکان است
مسئول امور تحصیلی اتباع و مهاجران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از رشد قابل ملاحظه دانش آموزان اتباع طی ۲ سال گذشته در پهنه آموزشی خراسان رضوی خبر داد.

علیرضا یاری مقدم در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به آمار دانش آموزان اتباع عنوان کرد: آمار کنونی مربوط به سال تحصیلی گذشته است و آمار‌های سال تحصیلی جدید هنوز جمع بندی نشده است و علت آن، حضور اتباع غیر مجاز و یا اتباعی است که هنوز اطلاعات هویتی خود را ثبت نکرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و براساس آمار‌های اخیر، تعداد ۶۵ الی ۷۰ هزار نفر دانش آموز اتباع در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که اختلاف ۵ هزار دانش آموز در این آمار، در واقع همان کسانی هستند که اتباع غیر مجاز یا فاقد اطلاعاتی ثبتی می‌باشند.

یاری مقدم افزود: از این تعداد، ۵۵ درصد دختر و ۴۵ درصد هم پسر هستند و مقطع تحصیلی بیشتر این دانش آموزان، دوره ابتدایی می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد دانش آموز در منطقه تبادکان حضور دارند خاطرنشان کرد: یک سوم از مجموع دانش آموزان ما در منطقه تبادکان تحصیل میکنند. همچنین قریب به ۳۰ هزار دانش آموز هم در مناطق ۱ و ۵ آموزش و پرورش مشهد حضوزر دارند و سایر آمار به شکل پراکنده در دیگر نواحی مشغول تحصیل اند.

یاری مقدم متذکر شد: پراکندگی دانش آموزان اتباع اگرچه در مناطق مشهد بیشتر است، اما حدود ۲ هزار دانش آموز در شهر‌های تربت جام، تایباد و فریمان درس می‌خوانند که تربت جام با هزار دانش آموز، آمار بالایی در میان شهر‌های غیر از مشهد دارد.

مسئول امور تحصیلی اتباع و مهاجران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی جمعیت دانش آموزان اتباع را افزایشی توصیف کرد و گفت: سال گذشته آمار دانش آموزان اتباع رشد ۲۵ درصدی داشت که به علت تغییر حکومت در افغانستان بود و امسال با ساماندهی بهتر، در حدود ۵ درصد افزایش تا اینجا ثبت شده است که آمار ۲ ساله ما را به ۳۰ درصد می‌رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->